nytt

Hej och hå. Mycket nu med väntande flytt och tenta imorgon, hu. Därför blir det inte så mycket här! Mer senare i veckan då jag förhoppningsvis fått internet i nya lägenheten också!

Hej spej!

Nu har jag glömt bort bloggen lite, pga massa skola och en pojkvän på besök sen i onsdags! Men nu kom jag ihåg igen. Har precis duschat och sitter nu här jättehungrig, ska snart äta en sen lunch. Lite rester sen vi åt tacos i fredags, gott! En himlans jätterolig sak som hänt sen sist är att i fredags fick vi ett brev där det stod att vi blivit godkända som andrahandshyresgäster! Wohoooooooooooooooooooooooooooo! Så redan nästa fredag ska jag dit och vi ska skriva kontrakt, och sen har jag nycklarna till mitt och Eriks hem i ett år framöver :) Känns verkligen jättebra och väldigt skönt. Så denna vecka kommer dels bestå av tentaplugg (PANIK) och även lite flyttpackning!

Nu ska jag gå och göra nån nytta?!

Hej spej

Har för första gången på svinalänge suttit och pluggat en halvtimme i sträck. Ja det blir spännande att se hur det går på tentan! Idag har jag också tagit bussen in till stan och spatserat runt i solen (och kalla blåsten). Köpte bl.a. ett miniväxthus, ska försöka mig på att odla egen basilika till exempel.

I veckan som kommer ska jag vara mycket i skolan, försöka plugga, få en Erik på besök (♥!) och ha det kult på restaurangen i helgen.

Kramhej så länge!

Dagens frukost. Lyyyyyyyyyyyyyyx.

Solig tisdag

Hejsan! Idag gick jag upp redan vid sju och städade och fixade lite i rummet. Cyklade till skolan i solen, hade föreläsning 10-12 om proteiner, stannade kvar ett tag efter och jobbade inför matlagning som vi ska ha nästnästa vecka. Sen cyklade jag hem i solen och åt lunch, har nu pilatat lite och snart ska jag duscha! Sen får man se vad resten av dagen bjuder på, borde desperat plugga men ja...

Hej då från soliga miiig

Måndag

Hej och hallå! Idag har jag varit i skolan hela dagen, var dock inte där metalt i slutet då min hjärna hade mosats sönder av föreläsningarna. Under dagen regande det, men lagom till att vi slutade kom solen fram!! Jätteskönt, jag gick hem vilket gjorde att jag vaknade till, handlade på vägen och har sen lagat middag och ätit upp den. Nu ska jag snart städa, lite för mycket kaos för min smak med grejer överallt. Men det är inte heller så lätt att veta vart allt ska vara när man bara har ett rum att lägga det i. Menmen.

Kramhej!

Söndag och åka hem.

Idag åker jag hem till Uppsala igen, vill egentligen stanna lite mer här men skolan kallar. Superhärligt väder idag, termometern i köket visar på 20+(!!), i solen men ändå! Vi ska strax till affären och handla lite till lunch, pestopasta. Ha en supersöndag! ♥

Hej och hallå!

Nu har det varit ett tag sen jag skrev, och en hel del har hänt. Just nu är jag hemma i Linköping vilket är skönt! Vi håller på och lagar lasagne och senare ikväll blir det äpplepaj och vaniljglass, gottttt. Ska bli bättre på att skriva här (ska försöka iaf).

Det största som hänt sen sist är väl att Erik och jag antagligen hittat en tvåa ett hyra i andra hand i ett år! Det kommer bli jättehärligt. Skönt att få eget kök igen, närmre skolan och stan osv, bara positivt!

Nu ska jag ut och hjälpa till med lasagnen, hej så länge!